התהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית

התהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית

האם אתם נמנים בין אלו שמחשבים מסלול מחדש? 

אזרחות פורטוגלית צברה תאוצה בקרב ישראלים רבים בשנים האחרונות, הפופולריות שלה טמונה בעובדה שהיא מקנה גם דרכון פורטוגלי וגם דרכון אירופאי.

ההפיכה המשטרית שינתה את כללי המשחק טהביאה עימה מורכבות גדולה לחיינו, וגרמה לרבים מאיתנו לחשב מסלול מחדש ולבדוק הזדמנויות חדשות לעבודה ומגורים. אם אתם נמנים בין אלו שמחשבים מסלול מחדש – אזרחות פורטוגלית בפרט ודרכון אירופאי בכלל, יקנו לכם חלופות ראויות לרילוקיישן לאחת ממדינות האיחוד האירופי.

מהו התהליך לקבלת אזרחות פורטוגלית?

חושבים על דרכון אירופאי ויש לכם זיקה לפורטוגל? הגעתם למקום הנכון! התהליך לקבלת דרכון פורטוגלי הינו תהליך מורכב שדורש לא מעט סבלנות והרבה מאוד ידע. חשוב שתדעו טרם תחילת התהליך והגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית מהם שלבי התהליך ומה בדיוק דרוש לכם על מנת לקבל את הדרכון הפורטוגלי המיוחל. אז אילו מסמכים פורמליים תדרשו להציג בפני הרשויות בפורטוגל? וכיצד מתבצע התהליך? ריכזנו בשבילכם את כל המידע החשוב בהמשך, הישארו איתנו!

כיצד מתבצע התהליך לאזרחות פורטוגלית?

על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית עליכם להצטייד, מבעוד מועד, במסמכים ועדויות אשר מוכיחים את הקשר והזיקה שלכם לפורטוגל. על כל המסמכים שמוגשים לרשויות בפורטוגל להיות פורמליים, מתורגמים בתרגום נוטריוני עם חותמת אפוסטיל. אז אם החלטתם ללכת על זה ולהצטייד בדרכון אירופאי שיפתח בפניכם אפשרויות רבות לחיים מעבר לים, כדאי שתכינו מסמכים כגון: תעודת לידה, מכתב הצהרה, אישור רבני ועץ שורשים.

את המסמכים הללו תתבקשו לשלוח לקהילה היהודית בפורטוגל שתבחן את הזיקה שלכם למקורות יהודים-ספרדים בפורטוגל, ותעניק לכם אישור עקרוני ומכתב המלצה.

לאחר קבלת האישור העקרוני מהקהילה היהודית, יהיה עליכם לשלוח מסמכים לרשויות בפורטוגל כגון: אימות דרכון, תעודת לידה, תעודת נישואין, תעודת גירושין, תעודת יושר, אישור עקרוני ומכתב המלצה מהקהילה היהודית בפורטוגל, טופס בקשה לאזרחות פורטוגלית ועדויות המוכיחות את הזיקה שלכם לפורטוגל.

לאחר פתיחת תיק הבקשה לאזרחות פורטוגלית, הרשויות בפורטוגל יסרקו את כל המסמכים בתיק הבקשה. בשלב הבא, רשויות פורטוגל יבצעו בדיקה ביטחונית ויחקרו אודותיכם באמצעות שאילתות לאינטרפול ולמשטרת פורטוגל.

לאחר ביצוע הבדיקה הביטחונית רשויות פורטוגל יבחנו לעומק את בקשתכם –בשלב זה תוכלו לקבל אישור קבלת המסמכים או צורך בהשלמת מסמכים רלוונטיים.

במידה וכל המסמכים הוגשו כשורה לבקשת הרשויות ואושרו על ידם, ההחלטה אודות קבלת אזרחות פורטוגלית תתקבל על ידי משרד הפנים בפורטוגל, מדובר בשלב קריטי שבו משרד הפנים הפורטוגלי מקבל החלטה האם לאשר את בקשתכם לאזרחות פורטוגלית או לדחות אותה. אם קיבלתם אישור על קבלת אזרחות פורטוגלית – מזל טוב! כי אתם הופכים לאזרחים מן המניין.

לפרטים נוספים לגבי דרכון אירופאי ואזרחות פורטוגלית צרו קשר, בהצלחה!


 אזרחות אירופאית - דווקא עכשיו 

  בליווי משרד עורכי דין ונוטריון  


 אנחנו עושים הכל בשבילך 



 
close-link
דילוג לתוכן