קבלת אזרחות פורטוגלית

קבלת אזרחות פורטוגלית

דרכון פורטוגלי: שלבי ההליך לאזרחות פורטוגלית

אזרחות פורטוגלית מורכבת מהליך ביורוקרטי שדורש סבלנות, במאמר הבא ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב אודות הפרוצדורה לבקשת אזרחות ודרכון פורטוגלי על פי הקריטריונים של רשויות פורטוגל והקהילה היהודית בפורטו ובליסבון.

בעת הכנת תיק הבקשה לאזרחות פורטוגלית עליכם להכין מסמכים שנלווים לתיק הבקשה לאזרחות. על פי דרישת הרשויות בפורטוגל בעת הגשת הבקשה אתם נדרשים להציג מסמכים פורמליים בחותמת אפוסטיל ותרגום נוטריוני, לצד מסמכי עדויות המוכיחים את הקשר שלכם לפורטוגל.

מסמכים נלווים לתיק הבקשה לדרכון פורטוגלי

  1. אישור הקהילה היהודית בפורטוגל – על מנת לקבל את האישור העקרוני מהקהילה היהודית עליכם לאסוף מסמכים המעידים אודות הזיקה שלכם למגורשי ספרד. במסגרת הבקשה לאישור עקרוני מהקהילה היהודית תצטרכו להציג בפניה את המסמכים הבאים:
  • תעודת לידה המעידה שאנחנו יהודים
  • מכתב הצהרה שכתוב על ידינו ובו אנו מצהירים שהמוצא שלנו יהודי-ספרדי
  • אישור מהרב על ניהול חיים מסורתי על פי המסורת היהודית-ספרדית
  • השתייכות לבית כנסת יהודי-ספרדי
  • שם משפחה המעיד אודות הקשר למקורות יהודיים-ספרדיים
  • עדויות אודות שפת הלדינו של סבא וסבתא או של ההורים
  • עץ שורשים של מבקש הדרכון הפורטוגלי

את המסמכים הללו עליכם לשלוח לקהילה היהודית בפורטו או בליסבון, ולהמתין לאישור ומכתב המלצה מהקהילה היהודית, שעל פיו הזיקה לפורטוגל אכן מבוססת ומגובה בעדויות. את האישור העקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל אתם צריכים לשלוח יחד עם טופס הבקשה לאזרחות פורטוגלית אל רשויות משרד הפנים בפורטוגל.

מומלץ לבצע את הליך הגשת המסמכים באמצעות איש מקצוע מיומן בתחום שיוכל לשלוח אותם באופן דיגיטלי באינטרנט. יחד עם זאת, קחו בחשבון שתצטרכו לשלוח את כל המסמכים גם באופן פיזי בדואר וזאת בכדי שתיק הבקשה שלכם יתועד בארכיון הקהילה היהודית בפורטוגל.

  1. תעודת יושר קונסולרית עם חותמת אפוסטיל – עליכם להציג בפני הרשויות תעודת יושר קונסולרית עם חותמת אפוסטיל על ידי נוטריון כשהתעודה מתורגמת בתרגום נוטריוני לפורטוגזית. את התעודה ניתן להזמין ממשטרת ישראל.
  2. טופס בקשה לאזרחות פורטוגלית – את הטופס עליכם למלא בשפה הפורטוגזית. חשוב מאוד להקפיד על רישום שמות באופן מדויק, ללא טעויות כתיב ולכן כדאי לעשות את ההליך עם איש מקצוע מנוסה. כמו כן, עליכם לצרף אל טופס הבקשה לאזרחות את המסמכים הבאים:
  • תעודת לידה
  • אימות דרכון
  • אימות אפוסטיל
  • תעודת יושר קונסולרית
  • אישור עקרוני מהקהילה היהודית
  • טופס בקשה לאזרחות פורטוגלית
  • מסמכים ועדויות אודות שורשים מפורטוגל

מהם שלבי ההליך לדרכון פורטוגלי מבחינת רשויות פורטוגל?

  1. קבלת הבקשה לאזרחות שמפוזרת בין הרשויות השונות והקהילה היהודית – בשלב זה המסמכים מפוזרים ברשויות השונות, וזאת על מנת ליצור סינון ראשוני של הפניות. מדובר בשלב ביורוקרטי של רישום תיק הבקשה שעלול לקחת קצת זמן מכיוון שרשויות פורטוגל מוצפות בפניות לדרכון פורטוגלי, אז עליכם לגייס את הסבלנות מראש.
  2. רישום המסמכים שנסרקו בתיק הבקשה לאזרחות – בשלב השני רשויות פורטוגל סורקות את כל המסמכים הרלוונטיים לבקשה, כדי ליצור נגישות לתיק בקרב כל עובדי הרשויות.
  3. שאילתות למשטרת פורטוגל ולאינטרפול – בשלב השלישי הרשויות בפורטוגל מבקשות מידע עליכם באמצעות בדיקה ביטחונית מקדימה שמתבצעת על כל אדם שמבקש בקשה לאזרחות.
  4. אנליזת מסמכי הבקשה לאזרחות – בשלב הרביעי הרשויות בודקות לעומק את מסמכי הבקשה, לעיתים אתם עלולים לקבל דחייה ולהשלים תוך זמן קצר מסמכים רלוונטיים, ובמקרה הטוב תקבלו אישור למסמכי הבקשה.
  5. חוות דעת לדרכון פורטוגלי – בשלב החמישי הרשויות מכינות את חוות הדעת שלהן לקבלת אזרחות פורטוגלית בהתחשב במסמכים, בעדויות ובתיק הבקשה.
  6. החלטת משרד הפנים האם לאשר את הבקשה לאזרחות פורטוגלית – שלב זה הוא שלב גורלי שבו משרד הפנים מחליט האם לאשר את בקשת האזרחות או לדחות אותה.
  7. קבלת אזרחות מן המניין – השלב האחרון הוא השלב שכולנו מייחלים לו, בשלב זה אתם הופכים לאזרחי פורטוגל מן המניין, בשעה טובה הגעתם לרגע המיוחל!

 אזרחות אירופאית - דווקא עכשיו 

  בליווי משרד עורכי דין ונוטריון  


 אנחנו עושים הכל בשבילך 



 
close-link
דילוג לתוכן